سطل‌پرنده  آماده‌پرواز شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: فیلم سینمایی انیمیشن 90 دقیقه ای "سطل پرنده" با مشارکت این سازمان و بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور آماده اکران در سینماها شد

محمد فیاض با بیان اینکه برای نخستین بار است که فیلم سینمایی با موضوع زباله و محیط زیست در سینماهای کشور اکران خواهد شد تاکید کرد: اکران این فیلم تلاش تازه ای برای فرهنگ سازی در موضوع زباله خواهد بود.

وی افزود: پروژه سینمایی انیمیشن سه بعدی پیشول میشول و سطل پرنده به مدت 90 دقیقه همراه با شعر و کلیپ مناسب به سفارش این سازمان و توسط بخش خصوصی پس از دو سال به اتمام رسیده و آماده پخش در سینماهای کشور شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تصریح کرد: این فیلم مناسب تمام گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان است.

فیاض در خصوص مضمون اصلی این فیلم تاکید کرد: موجودات فضایی که از نسل باکتری ها و میکروب ها هستند ، به ناگاه موفق به کشف کره زمین شده و تصمیم می گیرند با زمینی ها که در گذشته با اجدادشان دشمنی می کردند مبارزه کنند.

وی افزود: شخصیت های اصلی داستان پیشول و میشول به اتفاق آقای پاکی با ترفند و زیرکی نقشه های موجودات فضایی را نقش بر آب نموده و دوباره پاکیزگی را به شهر بازگردانده و موجودات کثیف را نابود می کنند. این فیلم انیمیشن دارای پیام های آموزشی متعددی در زمینه پسماند و نظافت و پاکیزه سازی شهری است که به صورت داستانی جذاب بیان می شود.

منبع:  تهران سما

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا